Merthogy ilyen is van/volt. A vasúti liberalizáció érdemi része 2004-ben indult el. Mint minden kezdet, ez is nehéz volt. A MÁV monopol helyzeténél vogva ahol csak tudta, megnehezítette a szárnyukat bontogató cégek munkáját, de a bürokrácia sem állt az ő oldalukon. Először csak a vonalak 20%-a volt "nyitva", ez az értek, ha jó emlékszem, 2010-ben fogja elérni a 100%-ot. Utánna elméletileg bárhol találkozhatunk a különböző magáncégek vonataival. (Ez egy jó esély a bezárt vonalak megmentésére is.) Sajnos a hazai infrastruktúra ár-érték aránya nem a legjobb (A miénk az egyik legdrágább és a legrosszabb infrastruktúra.), de helyzeténél fogva mégis van benne fantázia.
Kezdetben csak a MÁV Hajdú kék Szergejére vadászhattak a vasútbarátok, de ma már sokkal bővebb a piac: MMV, Eurocom, Rolling Stock, Floyd, CFR Marfa (ő kakukktojás), és a sor még bővülni fog. Így elindulhat az árverseny a piac szereplői között, aminek mi, vasútfotósok nagyon örülünk, mert a megszokott kék/vörös-sárga színösszeállítás mellett egészen egzotikus festésű járműveket is lencsevégre kaphatunk majd.
Höri
0 komment:
Megjegyzés küldése