| |

2010. június 15., kedd

Kúszóváltó

Még a múlthét szerdán, közvetlenül a félév befejezése és a hazaérkezés után megírtam már ezt a posztot, csak valahogy megfeledkeztem róla, úgyhogy elnézést.

Egy pár szó és fénykép a főszereplőről: lényegében egy mobil, egyszerű vágányelágazás. Gyorsan telepíthető, és ahogy elnéztem, a használata sem túl bonyolult. A megfelelő szakoldalakon már részletes bemutatót lehetett olvasni.
Az alkalmazását megelőző kálváriáról csak annyit, sajnálom, hogy ez előfordult, tekintettel arra, hogy a vasúti közlekedés hajnalától kezdve előszeretettel alkalmazták itthon a különböző technikai újításokat. 
A szerkezet bemutatásában az 1327-es KCsV 7-es segít.

Valami ilyesmi messziről:

Kúszóváltó (1)

És akkor lássuk a medvét! A villamos mindjárt átér a kitérőn.

Kúszóváltó (3)

Irányváltás után.

Kúszóváltó (6) Kúszóváltó (8)

A szerkezet váltó része:

Kúszóváltó (9)

A váltó oda van rögzítve a betonhoz, de azért nem árt az óvatosság: a döcögények csak 5 km/h-s sebességgel haladhatnak át rajta.

Kúszóváltó (10)

A rögzítést biztosító csavar. Velük a rendszer teljes kiterjedésében találkozhatunk.
Ezen a képen az is jól látszik, hogy a sínfej, már ha egy tömbsín esetén lehet ilyenről beszélni, nem egyenletesen kopik.

Kúszóváltó (13)

Itt pedig a különböző elemek összeillesztése, ha jól értettem a dolgokat.

Kúszóváltó (14)

Made in Hungary.

Kúszóváltó (12)

0 komment:

Megjegyzés küldése