| |

2010. augusztus 3., kedd

A koporsó

A félreértések elkerülése végett ez a post is a vasútról fog szólni, egészen konkrétan a MÁV Tadgs jellegű gabonaszállító kocsijáról.

Egész tekintélyes, H0 méretarányú mezőgazdasági géppark gyűlt össze az évek folyamán, úgyhogy jó ideje terveztem valami hasonló beszerzését. Majd a télen jött a hír, hogy a ROCO ismét kiadja. Azonnali jelleggel meg is kezdtem a gyűjtögetést.

Tudtam, hogy nem egy kis darab, elvégre az igazi majd’ 22 méter hosszú, de őszintén szólva meglepődtem, amikor megláttam, hogy doboza ugyan akkora, mint a narancs 19-esé. Belül a megtámasztást egy nagy szivacsdarab és alatta egy kartonlap biztosítja. Első pályára emeléskor egy kicsit féltettem, nehogy a kiálló korlátok, létrák és karok beleakadjanak és letörjenek.

DSCF5703

Kidolgozása meglehetősen részletesnek tűnik (A hozzáértők javítsanak ki, ha tévedek!), de a színe, hasonlóan a Gbs-hez, mintha elütnek mind az igaziről készült fényképektől, mind a Kleinmodellbahn féle Eas-okétól.

Tadgs

Összességében egy meglehetősen tetszetős modellt kapunk, a kéttengelyes teherkocsikhoz szokott júzer számára üdítő színfolt lehet ez a személykocsiknál alig rövidebb vagon.
A modellhez a legjobb összeállítás egy zárt, homogén irányvonat, annyi kocsival, amennyi csak elfér, egy bitang erős géppel, ha nem kettővel, tetszés szerint dízellel vagy villannyal, fővonalra. Az ínyenceknek szlovén mozdonnyal vagy egy vagy esetleg kettő horvát géppel fehér sziklák, olajfák és kistermetű, szárazságtűrő tűlevelűek közé ajánlott. Szerintem.

0 komment:

Megjegyzés küldése