Ahogy arról egy páran értesülhettek, április 9-e és 19-e (most vasárnap) között kicserélik a Döbrentei téren a váltót, mely szeparálja a 19/41-es járatokat a 18-astól. Eddig is nagy volt ott a túrás a csatornaépítés miatt, de most még inkább eltolták a dolgot a BKV szakemberei.
Korábban szép gesztus volt, hogy a 41-est inkább a Moszkva térig vezették (a 19-est szüneteltetik), az is, hogy a 61-es átvette az 56-os villamos szerepét Hűvösvölgyig, de ez? Jelen sorok írásakor a 18-as villamos ketté van vágva, a 41-es meg a Deák térre viszi az utasokat. Probléma: ezt egyszerűbben is ki lehetett volna vitelezni!
Az indok: az új vágány a Móriczon
Ahogy az a képen látható 2008-ban - gondolom több tízmillió forintért - beépítettek egy új vágányt, mely összeköti a Fehérvári utat a Villányi úttal. Jelenleg a vágányok nincsenek használatban, betontömbökkel vannak eltorlaszolva a sínek, nehogy már arra menjen egy kósza szerelvény. Pedig most kéne az a nyavalyás vágány!
Ezt kellett volna tenni: 1., ideiglenesen leállítani a 18-ast, és helyette az új vágányokat használó 61-est kellett volna a Savoya Parkig járatni, így létrehozva egy átszállásmentes Észak- Dél-Buda viszonylatot (az sem lenne rossz, ha ez végleges lehetne). 2., a 41-est is itt kellett volna járatni, így az elérte volna gond nélkül a Moszkva teret, és nem terhelte volna túl az amúgy is eléggé felpörgetett Deák teret. 3., a 18-as villamos északi fele nem rossz ötlet, így kiszolgálva marad a Döbretei tér is
De: a 18-as villamost kettévágták, egyik fele az előbb említett részen megy, a másik fele meg a 4-es déli végállomásánál visszafog (Bocskai út), míg a 41-es bemegy a Deákra, amit személy szerint nem tartok alkalmasnak 3 járat fogadására.
Ebből látszik, hogy kedvenc közlekedési cégünk nem alkalmas arra, hogy utas barát módon szervezze meg városunk közlekedését, ha valami malőr van. Kivitelezés csillagos ötös, fantázia egyes alá…
GZ
0 komment:
Megjegyzés küldése