| |

2009. október 1., csütörtök

A halállistáról

2006. május 8-án kezdődött minden. Ekkortól szünetel a személyszállítás a 62-es vonal Középrigóc és Sellye közti szakaszán. 2007. március 3. óta pedig a Sellye-Villány résznek is vége. Ekkor további 13 vonalon állt le a forgalom, a modernkori Nagy Vonalbezárás első hullámában.

Még el sem kezdődtek rozsdásodni a sínek (és szerencsére a teherforgalom miatt erre még várhatunk is egy darabig), amikor megszellőztették a másodikat.

-40000000000 Ft a közösségi közlekedéstől. Ez odafönn -1874 km vasutat jelent. Emlegettek itt a párhuzamosságok megszűntetését, de a legtöbb esetben a Bz-k húzzák a rövidebbet. Az eredmény itt.

Utánna kitaláltak mást. Országosan megrendelünk ennyit, a többit majd a régiók. Jó, de a régióknak honnan lesz erre pénzük? És miért csak Budapestnek rendelünk országosan? A többi nagyváros miért nem rendelheti meg állami pénzből a saját elővárosi vonatait? És az ezek között járó gyors és IC vonatokkal mi lesz? Értem én, hogy 2 millió ember az agglomerációval együtt már 3, de mi lesz a maradék 7-tel?
Mert elvileg lenne Budapest felé valami vonat, és kész. És nagyon nem lenne vicces pl. Szegedről Pécsre vonatozni egy pesti kerülővel. Buszozni meg főleg nem.
Juteszembe busz. Állítólag egész szép párhuzamok vannak, és nem csak a mellékvonalakon. Nem értem, hogy minek fizet az állam azokért a buszjáratokért, amelyek pl nagy távolságúak és párhuzamosan közlekedik IC vagy gyorsvonat is?

Amúgy a Veke csinált menetrendet. Állítólag lehetne vele spórolni, meg ilyenek.

Höri

0 komment:

Megjegyzés küldése